Detall Notícia

L'IVAJ dona suport institucional al projecte Reconoce per a l'acreditació del voluntariat jove

04/12/2018

El director general de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), Jesús Martí, ha manifestat el seu suport institucional al projecte Reconoce, perquè és un sistema que acredita "les habilitats i coneixements adquirits per les persones joves a través de la seua participació en associacions de joventut o de voluntariat".

En la presentació de la plataforma Reconoce, Jesús Martí ha assenyalat que la iniciativa suposa "una resposta per a milers de persones joves que participen en activitats de voluntariat i d'oci educatiu a la Comunitat Valenciana, i que dediquen el seu temps i esforç a treballar per col·lectius desfavorits o en projectes que redunden en el bé comú, com la protecció de la naturalesa i iniciatives culturals o de participació social".

El projecte Reconoce, impulsat per la Federació de Centres Juvenils Don Bosco, la Federació de Scouts-Exploradors d'Espanya (ASDE) i la Federació DIDANIA, és un procediment gratuït, telemàtic i permanent d'acreditació de les competències del voluntariat que està consensuat amb altres comunitats autònomes i amb l'Injuve, l'objectiu del qual és incrementar les possibilitats d'accedir a una ocupació.

El director general de l'IVAJ ha agraït al Consell Valencià de la Joventut que haja obert les seues portes perquè les associacions juvenils de voluntariat puguen obtindre aquest reconeixement.

El projecte Reconoce, en l'àmbit estatal, disposa de més de 100 entitats col·laboradores. Va arrancar en 2015 amb l'objectiu d'articular una xarxa d'organitzacions al voltant d'aquest reconeixement.

Des del primer moment, la Comunitat Valenciana ha manifestat la seua voluntat de donar un sistema d'acreditació de les competències i habilitats adquirides en el voluntariat juvenil per a facilitar la inserció sociolaboral de les persones joves, i així promoure el reconeixement social i professional de les persones voluntàries.

De fet, a través de l'activitat de les persones voluntàries es genera un aprenentatge personal pel qual es consolida l'educació en valors de ciutadania i s'adquireixen habilitats i competències com el treball en equip, el desenvolupament de la iniciativa i l'autonomia, la comunicació interpersonal, l'anàlisi i resolució de problemes, la capacitat d'organització i planificació i la capacitat de liderar iniciatives i de negociar.

El Consell d'Europa, a través de la recomanació (2012/C 398/01) del 20 de desembre de 2012 sobre la validació de l'aprenentatge no formal i informal, va instar els països de la Unió Europea a establir sistemes d'acreditació i reconeixement de l'aprenentatge no formal i informal.

Per a més informació: consultar ací.