Detall Notícia

Oltra aposta per polítiques ciclistes inspirades en la filosofia 'slow cities' que 'milloren la qualitat de vida de les persones que les habiten'

16/05/2018
Oltra aposta per polítiques ciclistes inspirades en la filosofia "slow cities" que "milloren la qualitat de vida de les persones que les habiten"

La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha apostat per polítiques ciclistes, inspirades en la filosofia de les 'slow cities' "que milloren la qualitat de vida de les persones que les habiten i visiten, mitjançant apostes mediambientals i d'infraestructures sostenibles i sensates".

Així s'ha manifestat la vicepresidenta durant la seua intervenció en la inauguració del XV Congrés "La bicicleta i la ciutat", que tindrà lloc a València entre el 16 i el 20 de maig, i de la III Trobada de Dones Ciclistes.

En l'acte es trobaven també presents l'alcalde de València, Joan Ribó; el president de les Corts, Enric Morera, i la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián.

En el transcurs de l'acte d'obertura del congrés, Oltra ha destacat que, en "molt poc de temps", la ciutat de València "està beneficiant-se d'un procés radical de transformació viària i urbanística que està canviant no només el transport i la mobilitat urbana, sinó la seua fisonomia", un canvi que es manifesta, segons la vicepresidenta, en el fet que la ciutat "no sols es veu diferent, sinó que també es mou diferent i es viu diferent".

Respecte d'això, Oltra ha posat en valor les polítiques ciclistes públiques que s'estan duent a terme "per part de l'Ajuntament de València i d'altres ciutats, pobles i institucions de la Comunitat Valenciana", alhora que ha ressaltat "la tasca de reivindicació, i inclús de resistència, que durant molts anys han dut a terme els col·lectius i associacions de defensa i promoció de la bicicleta".

En aquest sentit, la vicepresidenta ha ressaltat el fet de que, fins fa poc, "veure una persona circulant amb bicicleta entre el trànsit rodat ens pareixia una anècdota, una heroïcitat, quan no una autèntica temeritat", resultat d'una època en què les polítiques urbanístiques i de mobilitat privilegiaven "el transport privat i els vehicles motoritzats fins al punt de convertir València en una ciutat hostil i, inclús, perillosa per a ciclistes i vianants".

Aquesta situació ara ha canviat, ja que, segons ha precisat Oltra, les bicicletes "ja no són només per a l'estiu i formen part del paisatge urbà quotidià de València", un mitjà que "ens connecta amb la naturalesa, amb el medi ambient, amb la nostra horta, camps i boscos, amb la muntanya, el mar i la nostra Albufera i Devesa", i també "ens connecta amb la nostra ciutat", on es manifesta "com un mitjà de transport eficient, barat, sostenible i saludable".

La vicepresidenta ha insistit en el fet que la bicicleta "és un vehicle, però també és un símbol perquè ens connecta amb la vida i fa de la ciutat un lloc més habitable, més amable; en definitiva, més humà".

Arxius relacionats